Nota hati...

“maka kubermohon padaMU, ya Allah, bantulah hati ini memahami, menghayati dan merasai keindahan takdir-MU. Jadikanlah aku hamba yang sebenar-benarnya hamba – yang pasrah dan menyerah, seluruh dan sepenuh.” ~

moga ku punya kekuatan untuk menerima cintaMU itu...insyaAllah

Saturday, December 27, 2008

No friends No tears


Suatu masa dulu,moto ini m'jadi moto hidupku.
Bila tak b'kawan kita tak sakitkan hati kawan & kita pun tak disakiti kawan....

Ntah knp sgt tak suka b'kawan.Byk yg menyakitkan hati dari rasa nikmat b'kawan.
So,prefer to be alone,dari pening2 fikir pasal kawan.
Lagipun dulu mmg tak reti b'kwn sgt.Byk duk diam.So,org pun takut nak dkt,nmpk cam bdk sombong sgt.Dan saje buat sombong sbb tak nak kwn...huhu

But,e'thing changed bila dah kenal COMRADE, terasa sgt2 nikmat b'kwn, b'ukhuwah, saling menyayangi kawan2.nikmat sgt2,nikmat tak t'hingga.Syukur sgt padaNYA yg m'izinkanku merasa nikmat sedemikian.Kerna,sepnjg jln pjuangan b'sama,sahabat2 sentiasa jadi penguat semangat,benteng dalam m'bina kekuatan diri,saat diri sentiasa diberi cubaan.M'jadikanku seorg insan yg kenal erti syukur,kerana DIA tak pernah biarkan diri ini keseorgn,dikurniakanNya sahabat2 disisi.Sungguh mereka membuat ku yakin dlm m'bina benteng kekuatan itu.

Tapi tak dnafikn, kdg tu p'sahabatn ini pun sll je dilanda badai.Dan saat sakit terasa pabila badai itu dtg melanda,moto itu b'kali2 ingin kembali dlaungkan.Kerna sakit yg dirasa nyata lbh terasa.kerna kesakitan itu dtg dari shbt2 yg benar2 disayangi.terasa kekuatan yg dibina bisa roboh begitu saje,sekelip mata.Sakitnya,pedihnya hanya Dia yg tahu.

Namun setiap satunya pasti punya hikmah disebaliknya,bak kata2 yg dberikan oleh seorg sahabat ini,disini kita akan kenal erti sebenr p'shabatan,who is "the true best friend?....the one who never let you to be alone when the whole world left you behind"

Maka rasa syukur itu sentiasa kupnjtkan dalam hati ini.Dan diri ini takkan p'nah m'hukum erti psahabatn itu,betapa sakit sekalipun,diri ini tetap dan sentiasa akan menyayangi p'sahabatan ini,sampai kapan pun,sampai syurga nanti....insyaAllah.

Terima kasih sahabat,kalian buat diri ini kenal pahit manisnya b'sahabat,dikaulah madu,dikaulah racun,namun kalian tetap dihati,kerna diri ini benar terlalu menyayangi kalian.kerna kutahu,kdg diriku juga pernah m'jadi cubaan dlm p'jlnn p'sahabatan kita ini,maka maaf kupinta pada kalian,dan akhir pintaku,seburuk mana pun diri ini,jgn pernah buangkanku dlm kamus hidup p'sahabatan kalian...



Sungguh, demi Tuhan, diri ini t'lalu menyayangi kalian :)

2 comments:

azhar said...

la ta'zan

balqis humairah...nuril adni said...

Orang yang tidak memaafkan, akan sentiasa ‘diikat’ oleh orang yang tidak dimaafkannya. Sebaliknya, jika kita memaafkan, nescaya kita akan terlepas daripada ikatan kemarahan yang membakar diri sendiri. Justeru, Allah telah mengingatkan dalam Al Quran agar kita menolak satu kejahatan dengan satu kebaikan.