Nota hati...

“maka kubermohon padaMU, ya Allah, bantulah hati ini memahami, menghayati dan merasai keindahan takdir-MU. Jadikanlah aku hamba yang sebenar-benarnya hamba – yang pasrah dan menyerah, seluruh dan sepenuh.” ~

moga ku punya kekuatan untuk menerima cintaMU itu...insyaAllah

Monday, October 19, 2009

dsebalik...KENAPA SAYA PERGI....TINGGALKAN SEGALA YG SAYA CINTAI.....



saya cintakan sebuah kehidupan dmana manusia b'usaha melakukan kebaikan,hidup tolong menolong,lalu dijln itu dihadiahkan pula sebuah p'sahabatan

ukhuwah yg begitu indah
namun pastinya,t'selit juga duka dsebalik keindahan,
tapi,
yg duka itu lah yg tambah m'indahkn,
kala kita b'sama cuba merawat luka b'sama...
tapi kehidupan itu sy tgglkan....

KENAPA...? KENAPA...? KENAPA....?

sy pun keliru,
tapi yg pasti,sy bukanlah melarikan diri semata
pulangnya saya m'cari ketenangan...
cari yg harus saya lebih utamakan...

lalu sy b'fikir,
saya ada keluarga
yg harus sy utamakan
yg dah lama sy tgglkn
waktu sy melangkah pergi unt menimba ilmu dulu
menambah pengalaman hidup
& alhamdulillah sy dah kecapi

JADI, salahkah saya pulang
wlu sungguh berat langkah kaki
kerna yg saya jumpa waktu saya pergi dulu sesuatu yg bukan sahaja indah
tapi ia sesuatu yg b'nilai....

namun sekrg sy dah ketemu jawaban bagi segala persoalan
sy harus igt akan bonda saya
dia lbh perlukan saya
untuk temani adik saya yg begitu istimewa

dulu ada nenda saya yg menemaninya
yg meningglkn kg halaman
demi menemani anaknya m'bina keluarga jauh dperantauan

namun kini nenda saya sudah tua & uzur orgnya
& hatinya ingin plg ke kg halaman
ingin b'sama anak2 yg lain
cucu2nya yg lain
sanak saudaranya yg masih ada
cukuplah suaminya,anak terunanya,m'hembus nafas & t'semadi jasadnya diperantauan
demi b'sama kami

JADI, salahkah saya m'ganti tempatnya
bukan untuk kepentingan dia saja
kerna cukuplah dia b'korban
kerna pengorbanannya pun sudah xt'bayar
saya disini kerna disini sy lbh dperlukan

maka sy tgglkan segala yg saya cinta
untuk berada disini
juga untuk b'sama insan yg seharusnya lebih saya cintai

kerna sakit pening saya
suka duka saya
saya didepan mata mereka yg benar2 sayang akan saya
begitu jua saya;adanya disini jua untuk mereka
maka tidaklah m'undang bimbang dhati andai jauh dmata

susah senang saya bersama yg tulus m'cintai


No comments: