Nota hati...

“maka kubermohon padaMU, ya Allah, bantulah hati ini memahami, menghayati dan merasai keindahan takdir-MU. Jadikanlah aku hamba yang sebenar-benarnya hamba – yang pasrah dan menyerah, seluruh dan sepenuh.” ~

moga ku punya kekuatan untuk menerima cintaMU itu...insyaAllah

Tuesday, October 27, 2009

saya juga rindukan..........












tibe....boleh x klu sy ckp sy rindukan laksa, keropok, cucur udang, rojak buah, abc, cendol & air tebu yg dulu hmpr setiap hari sy akan gilir2 beli benda2 ni sbg makanan m'isi perut dr breakfast smpilah ke mkn mlm masa sy keje kat sg.buloh dulu.....huhu

yg mana sy juga akan beli, donut @ goreng pisang @ belebat pisang, bila aya temankan saya p'gi m'beli...juga belikan air tebu untuk dia....juga kdg2 belikan untuk anis & izah & mrk akan temankan saya mkn sama2...hehe

saya rindukan juga aiskrim yg izah & aya suka belanja untuk saya...
juga aiskrim durian & jagung yg sy & irah beli bila dia dtg ke sg.buloh...

saya rindukan juga bila saya belanja mrk roti krim strawberi @ coklat , gula2 & jajan sbb anis tlg belikan roti untuk sy di kedai...huhu

saya rindukan juga putu mayam yg sll sy mkn b'sama izah & aya,bila izah pgglkn mamak yg jual putu masa dia dtg m'jual,ckp nak beli & minta sy belanjakan.....wlu pun sblm tu sy xsuka sgt putu mayam,tp sukakn putu piring & bambu je...tp,sejak tu sy suka putu mayam yg sy makan bersama mrk.....

& sebnrnya sy rindukan mereka.....

rindukan aya yg sll dtg kacau saya bile dia plg dr sekolah pra...mandi kat tandas di blk sy duduk,minta bedak yg digunakan untuk putih lepakkn muka dia mcm org nak main opera cina, layan dia melukis, menulis juga minta sy buatkan dia air quaker oat & kdg2 tu smpi xtahan juga sy nak melayannya....tp,sy rindukan dia

rindukan anis juga..yg dtg & suka b'tanya itu ini,minta dgrkan dia ngaji quran & bw maggi untuk sy masakkn & kami mkn sama2,dgn aya & juga izah...dibilik kecil itu....juga roti celup telur yg dibakar yg dibuatkan oleh anis & izah untuk kami mkn sama2...

saya rindukan bilik kecil itu,yg t'simpan kenangan indah, saat2 sy b'sama mrk.....RINDU....SANGAT & TERAMAT RINDU.....

rindu juga pada muazd yg sy suka dukung & peluk dia....comel sungguh dia....

rindu juga pada ammar......t'igt masa saya buat dia menangis...masa tu, kak maria pengasuh dia nak gi jmpt aya plg dr pra sekolah sbb pakcik razak yg sll jmpt aya xde dirmh...kak maria bw muadz b'sama & titipkan ammar untuk saya jagakn sebentar......ammar yg istimewa budaknya,lincah & nakal x t'kawal dek sy yg perhatikn dia smbl buat keje di dpn pc.....kesana kemari ada je yg dia nak pergi & buat, ada saja yg nak dicapai.....saya pun apa lagi...ltk dia atas meja....larikan semua kerusi jadi dia boleh main kat atas tu je....barulah sy blh smbg buat keje
tp,kejap tu sy dgr bunyi...bedebub & disusuli tangis ammar..sy bingkas bgn & pergi kearahnya...t'kejut sy dbuatnya,sy capai ammar,kata sy pdnya...."tulah awk nakal sgt,cuba duk diam kejap...."tibe tangisnya jd t'sedu2,dia peluk & gosok2 blkg sy...dia yg menangis,tp,lagaknya seolah dia sdg memujuk sy....sayu pula rasanya....sy pujuk dia,lihat kemuka nya....sayu rupanya...b'kata2,tp xsy tahu butir bicaranya,seolah meminta maaf atas kenakalan dia.....kesian dia.....sy cium pipinya...tangisnya pun dah mereda....sy letakkn dibwh...tibe dia jd bdk baik,main apa yg sy bagi...duk diam2 je...tibe rasa b'salah pula.....sy rindu dia....nakalnya,tangisnya...

rindu juga pada kak maria yg faiz gelarkan rakan sekerja saya, yg jadi teman sy b'bual disana...

rindu juga kenangan b'sama anis waktu msk kg org asli b'sama2....rindu masa jln2 t'akhir kali dgn dia b'sama raihan ke klcc...aquaria....naik komuter & lrt dr sg.buloh ke kl sentral, ke klcc & dr klcc, ke kl sentral & plg ke sg.buloh semula...gaya anak jln2 dgn emaknya......

RINDU SUNGGUH SAYA AKAN SAAT2 ITU.....


No comments: